23 Temmuz 2014

MübarekizM

TDK'ya uğradım;
dinsiz 
sıfat
1. sıfat Dinî inancı olmayan
2. Acımasız
Sonra yaşadığımız yuvarlağın dini durumu hakkında yapılan araştırma sonucu oluşturulan haritaya baktım (tıklarsanız kocaman oluyor) ;


Dünya dinli. 
Aşırı dinli.
Dünya acımasız.
Bu durumda TDK dinsize acımasız diyemez. 
TDK'yı ne yapıyoruz? Kınıyoruzzz!

Kınadım ve rahatladım. Şimdi Kadir Gecemiz mübarek olsun kısmına geçip başka şeylerle ilgileneceğim. 

Kadir Gecesi çok hayırlı ve mübarek bir gece. Kuran'ın indirildiği gece. Mübarek olsun.

Okuduğumuzu anladık mı? Hayır. Çünkü okumuyoruz. Okusak da Arapça okuyup sevap topluyoruz, güya. Ben Arapça okumayın demiyorum, bonus olarak yine okuyun ama ne okuduğumuzu da bilmeliyiz. Bilinç önemli.

Yeşil dinimizin rengi. Yeşili yok etmek bizim işimiz..

"Tüm İslam aleminin Kadir Gecesi .." diye dua edemeyeceğim. Dünyadaki tüm iyi, erdemli, ahlaklı, ötekileştirilen, ezilen, öldürülen insanlar için, çocuklar ve hayvanlar için, paylaşılamayıp kana bürünen topraklar, kirletilen denizler için dua edeceğim. 


Buralardaysak şanslıyız.. Tadını çıkarsak ya¿ Sınırları kaldırmamız gereken zamanlarda nasıl da daha arttırılması isteniyor anlayamıyorum..

Meta dünyevidir. Birikimi bir işe yaramaz. İyi sıfatlarla dünya nimetlerinden yararlanıp zamanı gelince ceketimizi aman kefenimizi alıp ayrılalım.. Sonuçta uzun süre bedenimiz yatacak, uyuyanın üzerine kar yağar derler, üşümeyelim diye. Başka amaçlar olsaydı ne olurdu? Cep olurdu.

Barış'a ihtiyacımız var, amin.

..Barış der biraz tuzum ekmeğim olsa
Buz gibi pınar suyundan bir testim olsa
Bir de şöyle püfür püfür bir çınar gölgesi
Kaç kula nasip olur ki keyfin böylesi
Bir lokma ye, bir yudum iç, bir oh çekiver
İlaç neye yarar vade gelmişse eğer..

..Han senin hamam senin konaklar senin
Tarla senin çiftlik senin bağ bostan senin
Diyelim ki dünya malı tümünden senin
Ağız tadıyla yersen bir şeye benzer..

Barış Manço ♥

0 yorum: