3 Ekim 2013

CP

Cerebral Palsy  beyin felci anlamına gelmektedir, Doğum öncesinde, doğum esnasında veya doğum sonrasında oluşan nörolojik hasarlardır. Cp'li çocuklarda eğitim eksikliği, sosyal hayata dahil olamama, duyma ya da konuşma problemlerinde tedavi görememelerinden kaynaklı entegrasyon problemi söz konusu olabilir. Sadece %35'inde zeka problemleri bulunmaktadır. Cp'li bireylerde beynin görmüş olduğu hasar kalıcıdır ve ilerlemez. Tedaviyle daha iyileştirilebilir. Beynin idaresinde bulunan uzuvlar ise gelişim ve tedaviye bağlı değişimler gösterir. Cp'li çocuklara tanı konulduktan hemen sonra tedaviye başlanmalıdır. Bireyin yaşamını sürdürebilmesi ve becerilerinin gelişimi için eğitim çok önemlidir. Fizyoterapi, konuşma ve dil terapisi, uğraşı terapisi önemli etkilere sahiptir, tedavi süreklidir.
"2 Ekim Dünya Cp Günü" Cp ile yaşayan bireyler ve ailelerinin dünyalarını değiştirebilmek için yapılan küresel yenilik projesidir. 31 Ekim 2013'e kadar web sitesinde Türkçe, İngilizce, İspanyolca, Fransızca, Çince ve Almanca olarak bir videoyla fikrinizi paylaşabilirsiniz. Aldığınız oylar sonucunda da çeşitli ödüller var.. İşe yarama hissi en büyük ödül bence.

Allah akıl fikir versin diyorum..

http://en.worldcpday.org/



2 yorum:

Gece Yürüyüşü dedi ki...

CP zihinsel gerilik olarak biliniyor ama alakası yok.
Beyinde oluşan hasar sonucu fiziksel bir gerilik sadece ki bunu sende yazmışsın.
Aileler çok bilinçsiz.
Ameliyatla düzeltilebilecek sorunları geç kaldıkları için düzeltemiyorlar.
Yaşı geçiyor.
Fizik tedavi desen 6 yaşında okulla başlatıyorlar.
Keşke herkes senin gibi bilinçli olup bunları okusa, yazsa. Duyursa.

ZeyneptunjupitErdim dedi ki...

Teşekkür ederim.. Umuyorum ben de.. Ama toplumumuzda ilerleme mevcut.. Ya da ben optimistim =)